wiedza

Tu znajdą Państwo przegląd informacji ze świata, dotyczących zdrowego żywienia.

Zapraszamy do poszerzenia swojej wiedzy!

 

Czy wiesz, że…

 

Zapraszamy na warsztaty żywienia niemowląt i małych dzieci metodą BLW (pol. Bobas Lubi Wybór).

 

 

1. Raport brytyjskiej służby zdrowia 2012 r.

W 2010 roku ponad 1/4 dorosłych Brytyjczyków została sklasyfikowana jako osoby otyłe (BMI ponad 30) !

Dodatkowo wykazano, że osoby te były bardziej narażone na nadciśnienie niż osoby z prawidłową masą ciała. Co gorsze 20 % badanych przyznaje, że nie uprawia żadnej aktywności fizycznej, a spacerowało „rzadziej niż raz w roku lub wcale”.

Więcej informacji na ten temat znajdą Państwo na naszym kompasowym blogu: http://kompaszywienia.wordpress.com/2013/03/10/raport-brytyjskiej-sluzby-zdrowia-2012-r/

 

2. Wyniki ostatnich badań Instytutu Matki i Dziecka oraz Fundacji Nutricia.

Dieta aż 80% małych dzieci (1-3 r.ż.) jest uboga w wapń i witaminę D. Eksperci rekomendują podawanie maluchom w tym wieku 3 porcji produktów mlecznych, w tym dwóch kubków mleka dziennie.

Aby zapoznać się z dalszą częścią tematu oraz z dobrymi źródłami witaminy D i wapnia zapraszamy na naszego bloga: http://kompaszywienia.wordpress.com/2013/03/10/dieta-80-malych-dzieci-jest-uboga-w-wapn-i-wit-d/

 

3. Obalamy mit dotyczący ilości spożywanych jaj dziennie!

„Niewiele badań wskazuje na słuszność ograniczania spożycia jaj jako skutecznej prewencji chorób miadżycopochodnych, co więcej coraz nowe doniesienia sugerują, że zwiększona podaż jaj ma dzianie dobroczynne. Zgodnie z poczynionymi obserwacjami znacznie istotniejsze dla rozwoju zmian miażdżycowych są nieprawidłowe proporcje spożycia kwasów tłuszczowych oraz niedobory antyoksydantów, których jajko jest również dobrym źródłem…”

Ciąg dalszy artykułu znajduje się na naszym blogu. Zapraszamy! http://kompaszywienia.wordpress.com/2013/03/12/obalamy-mit-dotyczacy-ilosci-spozywanych-jaj/

 

4. Pamiętaj- zieloną herbatę zawsze parzymy w 60-80°C!

To ważna informacja, by zachować jej właściwości prozdrowotne. Ponadto czas parzenia powinien wynosić 2-3 minuty, w zależności od stopnia rozdrobnienia liści. Co ciekawe, wg chińskich mędrców, najlepiej smakuje ona po drugim parzeniu…

Dlaczego parzenie zielonej herbaty jest takie istotne? Jakie jej właściwości można utracić? Jak powinno wyglądać prawidłowe parzenie zielonej herbaty?

Cała prawda o zielonej herbacie już naszym blogu- zapraszamy!

http://kompaszywienia.wordpress.com/2013/03/16/zielona-herbate/

 

5. Czy wiecie, że 20 marca obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Jamy Ustnej?

Słyszeliście już o diecie przeciwpróchnicowej?

Jeśli jeszcze nie, to na naszym blogu przedstawiamy jej założenia i podajemy cenne wskazówki, jak dbać o zdrowie jamy ustnej poprzez właściwe żywienie!

Sprawdź: http://kompaszywienia.wordpress.com/2013/03/20/dieta-przeciwprochnicowa/

 

6. Gotowane pomidory dla prawdziwego mężczyzny!

Nie każdy wie, że zwyczajowo spożywany pomidor, niesie ze sobą tyle korzyści!

Stąd cenna wskazówka dla każdej kochającej żony- karm męża pomidorami.

A dlaczego warzywo to jest tak cenne?

O tym wszystkim mogą Państwo przeczytać na naszym blogu :

http://kompaszywienia.wordpress.com/2013/04/12/gotowane-pomidory-dla-prawdziwego-mezczyzny/

Zapraszamy do lektury!